Saturday, August 18, 2012

lg sehari sebelum raya,

tergerak hati aku nk menulis, dari ptg td sebenarnya.after dpt duet raya dari abg aku.terpaksa bg awl, sbb tahun ni turn raya rumah wife dye.

aku rasa tersentuh sikit hari ni, sejak abang abang aku dah keje, di tambah pula akak aku keja, memang mak n ayah dpt banyak duet raya...kalau dulu, jangan 100, nak ada 50 ringgit dalam dompet pon xde. susah betul hidup kami. sekarag dah laen, tiap bulan goyang kaki duet masuk.

aku ingat lg, mungkin bagi korang simpan seringgit sehari tu xda apa apa, dulu lepas balik keja, ayah akan simpan seringgit.mak la jd akauntan.buat belanja beli barang dapur.ayah keje siang malam.untuk kami.maklumla, hidup aku sekeluarga kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

betul la kata pepatah, susah susah dahulu, senang senang kemudian. alhamdulilah, kami 5 beradik punya degree n master tersendiri.alhamdulilah.semua ni buat mak n ayah.

1.rodi - occupational therapist
2.adha- lecturer
3.raffar-pegawai penyelidik
4.liana-occupational therapist
5.aku-hopefully, a radiographer to be. amen

ada satu je aku harap, aku mohon ya Allah, beri aku kesempatan untuk melakukan sesuatu kebaikan kepada mereka.itu doa aku.itu jer yang aku harap

bukan aku menulis untuk mengharap simpati, bukan untuk mendabik dada bangga dengan kejayaan adik beradik aku.

aku cuma sekadar menulis. sekadar menulis di ruangan aku. itu sahaja.

No comments:

Post a Comment